Currency converter
^
All news
News Search Topics
ОК
Use filter
You can filter your feed,
by choosing only interesting
sections.
Loading

Argentina’s authorities to suspend transmission of Russia’s RT broadcaster

June 11, 2016, 1:46 UTC+3 MOSCOW

The RT’s round-the-clock newscasts in Spanish in Argentina began in 2014

Share
1 pages in this article

MOSCOW, June 11. /TASS/. Argentina’s authorities have made a decision to suspend the broadcasting of Russia’s multi-language news channel RT, as follows from a statement on the broadcaster’s website.

"Argentina’s department for radio and television broadcasting has made a decision to suspend all RT newscasts," the statement runs. The decision will take effect in 60 days’ time.

The RT’s round-the-clock newscasts in Spanish in Argentina began in 2014. Argentina’s consent to include the RT in Argentina’s government-run television network was the first instance of a foreign broadcaster getting such an opportunity, the RT’s website says. The channel is available to more than 80% of Argentina’s population.

The RT (Russia Today) is Russia’s international television company. It consists of three round-the-clock news channels broadcasting from Moscow in English, Arabic and Spanish, RT America (goes on the air from a studio in Washington), RT UK (from London), documentary channel RTD (in English and Russian), video news agency RUPTLY, and Internet news portals.

Show more
Share
In other media
Реклама
Реклама